KTM 390 yenilenen stili ile ilk kez yolda test edilirken görüntülendi.
RC 390 Da KTM’nin Yeni Far Tasarımını Alıyor
Yapılan değişiklik sadece kozmetik değil, motor bloğunda, şaside ve ergonomiklerde bir değişim söz konusu. En kolay farkedilir değişiklik ise kafa tasarımı. KTM’nin bir süredir kullandığı far tasarımını burda da görmek mümkün. Uzatılan ön cam ve daha yuvarlak hatlarla RC390 önceki modele göre daha sade bir tasarıma kavuşsa da KTM çift katlı karenajları ile A2 sporcusunun agresif görünmesini sağlamış. Bir önceki modelde farlarda bulunan sinyaller farın yanına LED olarak yerleştirilmiş
Ön tarafa yakından baktığımızda yenilenen fren sistemi göze çarpıyor. Brembo’nun küçük ve orta sınıf motosiklet ve skuterler için fren üreten alt markası ByBre’nin ürettiği yeni fren sistemi eskisine göre daha hafif bir tasarıma sahip.
RC 390 İçin Yeni Bir Blok Görecek Miyiz?
KTM önceki neslin motor bloğunu Euro 5 Standartlarına uydurarak bloğun ömrünü uzatmıştı. Bu nedenden dolayı motor bloğunda çok köklü bir değişiklik beklenmese de bazı kaynaklar RC 390’da kullanılacak yeni bloğun 2021 sonunda tanıtılması beklenen yeni Duke 390 için temel olacağını söylüyor. Yeni ve hafifletilmiş silindir başı yeni bir manifold ve egzoz alacak RC 390 halihazırda 43 beygir ve 35 Nm tork üretiyor. Bu sayının artıp artmayacağı belli değil, zira RC 390 47 beygirlik sınırı olan A2 sınıfının en çok tercih edilen sporcularından. KTM’nin bu sınıfı kaybetmek istemeyecektir.
Yan taraftan bize biraz eski R25’i hatırlattı.