Yazar: Batuhan Emrem
Motosiklet dünyasında tasarım ve performansıyla efsaneleşmiş ancak kısa süre içinde ortadan kaybolan Brough Superior uzun yıllar sonra tekrardan SS100 ile geri dönüyor.
“Motosikletlerin Rolls-Royce’u”. Brough Superior için kullanılan bu tanım her açıdan bu çok özel motosikleti en iyi şekilde anlatıyor. Tıpkı bir Rolls-Royce gibi özgün ve elegans bir tasarıma ayrıca da üretildiği dönemlerde üstün performans sunan bir motora sahip, üstelik İngiliz. Ne yazık ki kişiliği benzese de kaderi, üretimine ara verilmeden günümüze kadar devam eden Rolls-Royce’unkine benzeyemedi. 1919 yılında George Brough tarafından Nottingham’da kurulan firma 1940 yılına kadar üretime devam etti ancak daha sonra derin bir uykuya daldı.
Bu çok özel markanın uyanışı ise bu yıl yapılan Milan EICMA motosiklet fuarında gerçekleşti. Markanın yeni sahipleri ve fransız firma Boxer Design’ın yaptığı yeni işbirliği sonucu Brough Superior, 90 yıl aradan sonra tekrar üretilen SS100 modeli ile küllerinden yeniden doğdu.
Yeni Brough Superior’a güç veren 88 derecelik açıya sahip 997 cc’lik su soğutmalı V-Twin motoru 100 ile 140 beygir arasında güç üretebiliyor. Beygir gücündeki bu aralığın sebebi ise motosikletin ECU’sunda müşterinin isteğine göre yapılabilen ayarlar. 180 kg’lık aracın ürettiği tork ise 125 Nm. SS100’ün motorunun bir diğer özelliği ise -belki de markanın neden diğer motiskletlerden farklı olduğunu gösteren bir kanıt- çift silindirli bu motor bloğunun motosikleti oluşturan ve bir arada tutan ana eleman olması. V-Twin doğrudan ön ve arka süspansiyonlarla bağlı böylece bir nevi şasi görevi de görüyor. Bu özel tasarım ise motor uzmanları Boxer Design ve Akira firmalarının bir eseri.
Motosiletin şasisi çelikten oluşurken aynı zamanda bazı parçalar ağırlığı azaltmak için alüminyum kullanılarak üretlmiş. Alüminyum- magnezyum arka salıncak ise şasiye tamamı ayarlanabilir Ohlins amortisörlerle bağlanmış. SS100 yine alışılmışınn dışına çıkarak ön süspansiyon sisteminde farklı bir yol izlemiş ve 80’li ve 90’lı yıllarda MotoGP’de de kullanılan “Fior Consept” adındaki frenleme ve yönlendirmeyi birbirinden ayıran sistemi kullanmış. Öhlins marka mono-shock kullanan sistem ön taraftaki yük ayarlamalarına da imkan veriyor ve tasarım açısından bir bakıma günümüzde BMW’lerin kullandığı Telelever sistemine benziyor.
Motosikletin en dikkat çekici özelliği ise 4’lü disk fren sistemi ki bu şekilde yan yana dizilmiş 4 adet 230 mm’lik alüminyum-seramik ön fren diski dışarı doğru taşarak fren gücünü adeta sergilerken aynı zamanda markanın açıklamasına göre 320 mm’lik tek bir diske oranla 20% daha fazla fren gücü sunuyor.
Yıllar sonra aramıza dönen Brough Superior, motosiklet dünyasına her zamanki duruşuyla geri dönüyor. Yalnızca sınırlı sayıda üretilecek olan yeni SS100’ler 2015 yılının ikinci yarısında, 50.000€ fiyat etiketiyle satışa sunulacak.
Yorumlar
Loading…