Yazar: Batuhan Emrem
2015 yılına daha fazla model ile giren Tiger 800 ailesi, yapılan geliştirmelerle maceraya daha da hazır hale gelirken, 800cc sınıfındaki rakibi F800GS’in gözünü de iyiden iyiye korkutuyor.
Triumph’un en çok önem verdiği alanlardan biri olan macera motosikleti pazarındaki başarılı temsilcisi Tiger 800 ilk kez geniş çapta bir gelişime tanık oluyor. Ülkemizde de başarılı bir çizgi yakalayan İngiliz kaplanları 2015 yılına çok daha rekabetçi şekilde girmek için piyasaya dört yeni model sunuyor.
Hem yol hem de offroad alanlarında müşterilerin sürüş beklentileri karşılamak amacıyla tanıtılan bu dört yeni model, XR ve XC ön adlarıyla iki farklı yöne ayrılıyor. Tiger XR ailesi yol odaklı motosikletler olurken XC’giller ise sürünün arazi sürüşlerinde daha kabiliyetli olan üyeleri. İlk olarak tasarım alanından başlayan geliştirme Tiger 1200 Explorer’ınkine benzer gövde yapısıyla dikkat çekiyor. Bu yeni tasarım estetik anlamdaki işlevinin yanı sıra daha geniş radyatör kanatları ile sürücünün bacaklarını motordan yükselen sıcak havadan koruyor. Yaz aylarında güneye inmek veya çölleri aşmak için olduğu kadar özellikle yaz aylarında sık sık duraksayan şehir trafiğinde kullanmak için de Tiger böylece daha konforlu hale geliyor.
Yeni Tiger 800’lerin hepsi standart olarak ABS’ye sahipler. XC ve XR modellerinde ABS açılıp kapatılabilme özelliğine sahipken XRX ve XCX modellerinde ABS sürücünün isteğine bağlı olarak üç farklı modda ayarlanabiliyor. Yeni enjeksiyon sistemiyle tüm modeller çekiş kontrolüne sahip hale gelirken aynı zamanda Triumph artık Tiger’ların %17 oranında daha az yakıt tüketeceğini belirtiyor. Bu elbette yeni Tiger’lar için en önemli gelişmelerden birisi çünkü en büyük rakibi F800GS yakıt tüketimi yakıt tüketimi konusunda kendisinde daha cimri davranarak yapılan testlerde Triumph’u bu alanda geride bırakıyordu. Triumph mühendisleri bu yeni değeri elde etmek için motor dizaynı üzerinde ufak değişiklikler yaparak mekanik parçalar arasındaki sürtünmeyi minimuma düşürmüş ve Daytona 675’in parçalarını kullanmış. Bu sayede Tiger 800, 435km’lik menzile sahip hale geliyor.
Yapılan geliştirmeler motorun içinde olduğu kadar deponun üst kısmında da devam ediyor. Tüm modeller yol bilgisayarıyla donatılmış. X modelleri ise yol bilgisayarlarında aynı zamanda seyahat süresi, ortalama hız, ortalama yakıt ekonomisi, kalan menzil ve anlık yakıt tüketimi gibi bilgileri de sunuyor. Yenilenen haliyle Tiger 800’ler artık çok daha donanımlı macera motosikletleri haline geldiler. BMW F800GS ile sınıfında referans noktası olarak kalmak istiyorsa bir an önce kolları sıvayıp çalışmaya başlasa iyi olur şayet bu kaplanlar çok vahşi ve aç geliyorlar!