Yazar: Batuhan Emrem
Küçük hacimli GSX-R Hindistan’da kameralara yakalandı.
Şaşırtıcı, 125cc’lik (muhtemelen) bir GSX-R etrafta uzunca zamandır dolaşan söylentilerden sonra Hindistan’da test sırasında objektiflere takıldı. Şaşırtıcı değil, çünkü küçük hacimli sportif motosiklet üretmeyen tek japon marka olarak Suzuki kalmıştı.
Honda’nın CBR 125R’si asırlardır piyasada ve düşük hacimli, sportif görünüşlü bir motosiklet isteyen müşterilerin beklentilerini günümüzde de karşılamaya devam ediyor. Yamaha en son çıkarttığı YZF-R ile tüy siklette olan iddiasını gösterdi ve son olarak Kawasaki tek silindirli Ninja 250SL ile küçük hacimli sınıfında bir opsiyon yarattı. Peki ya geçtiğimiz yıl 1.000.000’uncu GSX-R’sini üreten Suzuki nerede? Zamanında RG500 ile düşük hacimli motosikletlerde kullandığı iki-zamanlı motorlarla bu sınıfta elde ettiği performansıyla ün salan marka 125cc kategorisi için müşterilerine bir seçenek sunmuyordu. Neyseki Doğu’dan gelen haber sevindirici. Elde edilen fotoğraflara bakıldığında söz konusu motosiklet beklenenin aksine sıvı değil hava soğutmalı bir motora sahip olduğu görülüyor. Suzuki’nin Hindistan’da Gixxer 150 adında hava-soğutmalı motora sahip bir naked modeli de bulunuyor, bu sebeple GSX-R 125’in – adını şimdilik böyle koyalım – bu naked motosikletin sportif giysiler giymiş hali olaması da muhtemel. Fotoğrafta GSX-R 125’in hemen arkasında bulunan Gixxer 150’ye baktığımızda ise sportif kardeşiyle aynı yapıda seleye ve gidona sahip olması bu ihtimali daha da arttırıyor.
Elbette diğer tüm markalar sıvı-soğutmalı dolayısıyla daha güçlü motosikletlerle savaş alanına çıktığından Suzuki Hindistan için uygun gördüğü hava-soğutmalı basit motor konfigürasyonunu Avrupa pazarı için de uyarlamaya çalışırsa sonuçlar pek de parlak olmayacaktır. Belki de bundan sonra Suzuki cephesinden gelecek yeni haber sıvı-soğutmalı bir 125’likle ilgili olabilir, olsa iyi olur.